هلدینگ شرکت های سرمایه گذاری، تولیدی و توزیعی، گردشگری و تجارت الکترونیک

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

عرضه اولیه سهام چیست؟

نکاتی برای سرمایه‌گذاری موفق

عرضه اولیه سهام چیست؟ نکاتی برای سرمایه‌گذاری موفق در آن

حتی اگر در بازار بورس نیز سهام نداشته باشید، واژه عرضه اولیه را احتمالا شنیده‌اید. اگر در بورس فعال باشید، حتما با این مفهوم آشنا هستید. عرضه اولیه یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم این حوزه است که قصد بررسی آن را داریم.

ابتدا با مفهوم و هدف عرضه اولیه را آشنا شده و سپس به نکاتی که باید برای خرید سهام در عرضه اولیه بدانید، اشاره می‌کنیم.

عرضه اولیه سهام یا IPO چیست؟

عرضه اولیه به پروسه ارائه سهام یک شرکت خصوصی به عموم گفته می‌شود. با انتشار سهام جدید، هر شرکتی می‌تواند از طریق دخیل‌کردن سرمایه مردم، سرمایه جذب کند. در این پروسه شرکت خصوصی به شرکت عمومی تبدیل‌شده و فرصت خوبی برای بهره‌وری از سرمایه جدید را برای شرکای خصوصی فراهم می‌کند.

همه‌چیز درباره ارز دیجیتال تلگرام

آخرین تاریخ اعلامی برای ارائه ارز دیجیتال تلگرام، آخرین روز ماه اکتبر ۲۰۱۹ است؛ یعنی حدود یک ماه دیگر. پیش از آن هم قرار بود شبکه باز تلگرام، ابزارهای دیگری مثل کیف‌ پول دیجیتال را ارائه دهد اما همان طور که افتد و دانی هنوز هیچ‌کدام از این‌ها عملی نشده است. با این‌همه وقتی اجرا شود می‌تواند چیزهای بسیار را تغییر دهد. ما در این مقاله می‌خواهیم به ارز دیجیتال تلگرام یعنی گرم بپردازیم.

تلگرام امن

تلگرام را که همه می‌شناسید. اپلیکیشن پیام‌رسان محبوبی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و حالا حدود ۲۴۰ میلیون کاربر فعال دارد. روزانه هم به‌طور متوسط ۵۰۰ هزار نفر کاربر جدید به آن ملحق می‌شوند و هر روز بیش از ۷۰ میلیارد پیام در آن جابه‌جا می‌شود (البته طبق ادعای خود تلگرام).